Friday, October 11, 2019

The Pines, Melaka | Review & Stay 2019 - PART 1

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera!

Bersempena ulang tahun aku baru-baru ni, suami bawa jalan-jalan makan angin. Heheh lama juga nak decide mana nak pergi. Aku taknak pergi jauh-jauh. Malas hahaha. So kami decide pergi Melaka je. Aku pun suka gila Melaka ni. Macam-macam makanan ada. Dekat pun dekat yuhuuuuuu.

Aku scroll punya scroll booking.com, aku nampak satu hotel ni. Cantik.. ada bath tub.. murah!!

The Pines, Melaka

Kami menginap satu malam pada kadar RM130 je satu malam. Sekali breakfast for 2 pax. Murah kan??!  Plus tax RM 150 untuk bilik Premier King Room. Dia punya excited tu kan, sampai tak nak keluar bilik. Mandi bath tub pun berkali-kali. Serius cantik dan berbaloi.

Jadi aku nak share sedikit pengalaman dan review aku tidur kat hotel yang best gila ni sumpah rasa taknak balik hahahahaa 😚 Sejam drive kereta dari rumah, sampai la kami... (Kejap gila weh) hahahhaha tanjat i


LOKASI

Pada aku, hotel ni strategik. Dekat nak pergi Banda Hilir, A Famosa, Jonker Walk tarikan pelancong. Bangunan dia tinggi, so memang nampak dari jauh. 

Nak cari pun senang, ikut je waze. Tapi dari jauh kau boleh nampak bangunan dia sebelah AIA dan Prudential.
Here we go!

Tudiaa, dari jauh nampak dah. Ya wording dia menyala malam je sebenarnya haa

Alamat:

33, Jalan Tun Sri Lanang, Melaka, 75100, Malaysia
Phone: +60 6-240 2323

ENTRANCE

Bila sampai tu, park depan lobby. Turunkan beg. Ada orang tolong angkat beg sampai ke bilik. hihihi like it  Tapi kereta park sendiri la ye guys.



PARKING

Ada kawasan parking bertingkat disediakan. Satu bangunan dengan bilik. Senang. Parking pun masuk guna access card bilik. Tiket yang mula-mula dapat tu nanti validate masa last day. Sebab parking free dan luas.




LOBBY

Ni yang aku sempat snap masa lalu lalang kat lobi.

Tempat abam yang angkat kan beg tadi

The Pined waktu malam

 serba sedikit hiasan

 4 kemudahan lif yang laju zassss

 Comel kan hihi

Laki i paksa amek gambar dia wkakakkaa

 Kemudahan internet disediakan. Wifi dia pun lajuuuuuu!


Ruang Bersantai aka menunggu

CHECK-IN

Masa aku check in, tak ramai. Dalam 3 orang je. Bila dah sampai turn aku, kenapa tah lama gilaaa dia nak process. Beberapa kali la aku tengok jam. Dia pun perasan kot aku resah gelisah, dia cakap... "Kejap ye kak".. hahaha

Kalau ikut pengalaman aku, jarang la aku dapat receptionist guna "akak/ abang". Tu terlalu kasual. Selalunya diorang akan panggil Miss/ Sir. Aku tak kisah sangat.. tapi macam pelik.. am i your sistar? hahah 15 minit berlalu. Selesai check in. Deposit RM 5 je. Biar betik adik receptionist tu  Baca kat blog orang lain, siap kena bayar RM 100 deposit kahkahkah. But overall okay je. I tak kelam kabut pun dan masa tu mood baik.. perut kenyang. Cuba mood i bagai dirasuk waktu tu, masak kau dik 

Kami dapat 2 access cards. Okay nak usha bilik. Tak sabar ni. Tingkat 27! 



Wowowwoo

Jangan lupa tap card

Let's go!

Salam


BILIK

Tulis note kat booking.com, aku cakap nak the highest floor. Betul weh dia kasi tinggi gila. 27 out of 28 floor. Hahahha Alhamdulillah sis tak gayat orangnya. 

Mari saksikan apa yang ada dalam bilik kami!

Our room!

Katil King yang sangat selesa dan lembut serta empuk 😍

Kerusi malas pun ada

Telefon

Mini dapur pun ada. Wehuu

Kalau ada dapur, mestilah ada peti ais

Sinki pun comel. Senang basuh tangan takyah pergi tandas (even jalan 3 langkah je)

Meja kerja. Aku rasa dia patut letak cermin kat sini. Sebab kalau nak siap kena guna cermin toilet. Ye cermin toilet pun besar gajah sebenarnya 

Layan badminton lol

Channel TV dia tak berapa nak banyak

Refreshment

Ada wardrobe dan peti besi

pastu nampak ni. Jarang la hotel bagi ni hahah

Walaupun aircond jenis centralized, still boleh adjust

Iron pula upon request. Cuma ironboard dia kelihatan agak nazak. Patah. tapi boleh berdiri la. Kakakka hati-hati guys

Bilik Air!
Syantikkk

Tuala disediakan

Isi air dulu sementara amek gambar hakhak

Bilik air dia ni adalah 1/3 bilik. Besar gila

Cute!


haa bakul ikea campak baju busuk pun ada. ok actually letak tuala

 Set mandian. Cantiknya alahaii


Hair dryer

Ni la cermin besar gajah dia

Okay sebenarnya lupa tangkap gambar toilet bowl sebab excited tengok benda lain. Hahah so ada jeee. Kat mana pulak aku membuangkan

Pastu boleh nampak dari luar. Awww romantizzzz

Pemandangan dari bilik

 
Pemdandangan waktu malam

Ni pula pemandangan pagi. Berkabus

Okay semua. Sampai di sini dulu. Untuk part breakfast, gym, pool dan kemudahan kita sambung entry lain. Kang panjang sangat, pening kau nak baca hahah!

Last but not least..

Happy Birthday to me Baby October. Haha 




No comments:

Post a Comment