Sunday, October 13, 2019

Keria Gula Melaka Hajah Rahmah | Melaka

Antara tujuan datang Melaka ni sebab nak JJCM. Aku sebenarnya dah empat pulu ribu kali datang Melaka ni. Ye lah.. ada je makanan baru nak viral. Haha! 😐


Kalau datang Melaka, tak lengkap rasanya kalau tak beli Keria Gula Melaka ni. Ada banyak gila pilihan kat sana. Tapi yang ni memang favorite aku, daripada Hajah Rahmah. Warung dia kat Limbongan.


Untuk pengetahuan korang, diorang dah pindah gerai. Dekat je, seberang jalan kedai lama. Sebelah surau. Ada signboard besar. Tak sesat la ye.

Selalunya kalau weekend memang beratur panjang. Jadi kena la datang awal. Kalau lambat sangat pun nanti habis. Hehehe

Ada kerusi untuk tunggu agaknya 

Senarai harga

Lautan keria

Selalu memang dia goreng banyak dan panas. Tapi kalau lambat, memang habis jugak

 

 Masa aku datang beli, tak panjang pun. Dalam 3 orang je depan aku.
Ye sebab aku datang weekday guyss

Tangkapan i. Beli sepuluh terus. Makan panas-panas memang sangatlah sedap! 

Gebuuu. Dan tak manis sangat. Kaya dengan ubi. Sebab tu i suka gila.

Bonus: I ternampak ada karipap sebelah orang jual keria ni. Nampak dia goreng panas-panas. Cuba la. Hihi for me... biasa je la. Pedas sikit. Repeat? Yes, kalau singgah. 

Ni warung dia

Nampak menyelerakan hehehe

Karipap Sardin & Karipap Kentang

Alamat:

Jalan Limbongan, Kampung Limbongan, 75250 Melaka

No comments:

Post a Comment