Tuesday, September 10, 2019

NANO WHITE - Intensive Bright Serum 30ml (Review)

Hi dan salam sejahtera semua!

Rasanya dah lama gila tak review produk. Busy sangat review benda lain. Hehehe. Aku rasa benda ni sangat patut aku review sebab sejak bulan Januari 2019 sampai la sekarang ni september 2019 aku dah pakai masuk botol ke 5. Hahah! 

Jangan salah. Nano White ada 2 jenis serum (if i'm not mistaken)

Ni nama dia Intensive Brightening Serum. While yang satu lagi Dark Spot Corrector Serum


Secara jujurnya aku tak pernah pakai apa-apa dalam product line Nano White. Sebelum ni aku pakai serum The Face Shop - Chia Seed. Tapi aku rasa biasa je. Takde yang wow hebatnya kamu yakinnya kamu. 

Kulit aku jenis kering, kering teruk juga sebab boleh nampak dia menggelupas. Kalau kena matahari cepat merah-merah. Especially kalau aku baru balik dari bercuti, tak kisah la city ke island.. selalunya memang akan rosak. ha sudahnya tak sekata. ada hitam ada putih kakakaa

Masa awal tahun tadi kan nak kahwin, konon nak la kulit cantik! kekekeke dan aku punya hobi adalah bersila kat drugstose. Aku pun begitu menghayati kandungan bahan-bahan yang ada dalam tu,dan ya. bagus! Aku suka sebab ada Arbutin, Glutathione & Glycerin. hehehe



Ini dia:

Water, Butylene Glycol, Lecithin, Arbutin, Linolenic Acid, Linoleic Acid, Tocopheryl Acetate, Ascorbyl Palmitate, Rutin, Ubiquinone, Resveratrol, Fructan, PEG-7 Glyceryl Cocoate, Cyclopentasiloxane, Cyclotetrasiloxane, Dimethiconol, Carbomer/Papain Crosspolymer, 1,2-Hexanediol, Caprylyl Glycol, Algin, Sodium Polyacrylate, C18-21 Alkane, Trideceth-6, Hydroxyethylcellulose, Glycerin, Sodium PCA, Urea, Trehalose, Polyquaternium-51, Sodium Hyaluronate, Ascorbyl Glucoside, Disodium EDTA, Vitex Agnus Castus Extract, Caprylic/Capric Triglyceride, Ascorbyl Tetraisopalmitate, Tocopherol, Cyclodextrin, Fragrance, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben, Propylparaben (From Nano White Website)



Kalau tengok product overview pun, banyak bahan dia memang untuk dry skin & brightening


Tekstur dia putih, macam susu (tak buka lagi sebab sayang hahaha). Yang penting, cepat meresap masuk kulit.


kandungan: 30 ml
Harga Biasa: RM 56.90

Tapi kalau sale, watson jual dalam RM 48+ macam tu la. Aku pernah dapat RM 41 kat guardian siap dapat free gift Nanowhite Clarifying Cleansing Milk 200ml. Tak sabar nak pakai ☺ Mungkin lepas ni aku boleh try product dia yang lain. Hehehe

Fungsi: 
  1. Helps reduce stubborn spots by up to 95%
  2. Brightens up skin tone and improves clarity
  3. Infused with Nanotechnology, Omega White-C and Natural Extracts
Ya, selain daripada mencerahkan dan memperbaiki kulit.. bahan dia juga boleh menyekatakan kulit wajah. Aku tak rasa la ni placebo effect sebab aku memang nampak sendiri kat muka aku, ianya menjadi. Aku pun kalau cari produk memang study betul-betul sebab nak cari toner ke, serum etc mesti ingredient kena sesuai dengan kulit kering. Jadi aku rasakan, serum ni memang sesuai untuk kulit kering macam aku ni.

Dulu aku pakai serum ni malam je. Lepas balik dari berjemur, muka aku rosak lagi. Aku tiba-tiba terfikir, why not aku pakai serum ni siang malam kan? - tu cepat habissss hahahhaa

Cakap saje takguna. Jadi, sis persembahkan!!
FYI, semua gambar diambil pada kadar cahaya yang sama. No filter.

  1. Tudung biru tu, memang betul-betul baru balik dari berjemur. Susah hati muka hodoh dengan warna tak sekata
  2. Sebelah dia, beberapa minggu la lepas balik
  3. Gambar sebelah dia lagi, adalah cubaan menutup cela dan noda tapi gagal dan terus terpancar warna berkilat hahahha
  4. Tudung purple bawah kiri tu dah a few months after which is lepas dah pakai serum ni
  5. Sebelah dia pula dah memang elok kulit dan make up sikit
  6. Yang terbaru, tudung pink yang betul-betul touch up bedak je
Disclaimer:
Untuk improve skin ni bukan semata-mata pakai serum ni je, tapi personally dia antara bagi kesan yang besar juga. Selain tu, aku memang buat facial routine dari pagi sampai ke tidur (pakai sleeping mask). Pakai sunblock tiap kali keluar - 2 jari ye. Pakai mask weekly. Scrub jangan lupa dan banyak lagi lah. One day kalau ada masa aku nak share kat blog juga. Tah bila la masa ko tu. Hahahha

Kulit aku takde la okay sangat. Tapi boleh laaa, ada improvement dari dulu dan dah tak sekering dulu.


Oh ye, adik aku kulit berminyak tau. Dia try pakai serum ni, tapi tak berkesan pun. Mungkin sebab serum ni mengandungi Algin yang tak sesuai untuk kulit berminyak. 



Okay jangan lupa dapatkan!

For me, sesuai untuk kulit kering hihi

p/s: next time macam nak try Dark Spot Corrector Serum pula






10 comments:

  1. Alamak sy baru jer beli nk try kunun,yg botol putih.muka sy berminyak lak 😆😩,dug a a an 😂

    ReplyDelete
  2. Kalau kita apply brightning serum & dark spot serum dalam satu masa boleh ke ? Apa pandangan ?

    ReplyDelete
  3. Kalau untuk sensitive skin serum apa yang sesuai eh hm

    ReplyDelete
  4. Untuk kulit kombinasi yg mne sesuai

    ReplyDelete
  5. Sy pengguna nanowhite jgk tpi bnyak jrwat timbul.. Ape itu normal??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak cuba beli set hada labo yg untuk combination punya..lotion botol warna hijau memang okay sangat..yg blemish and oil control rasanye..dia akan rasa berangin tapi memang result dia best gila..try la:)

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  6. Kalau pakai buat base mekaup ok tak?

    ReplyDelete
  7. hai, saya nk letgo serum ni boleh dm twitter @faithfleur_ira. serum ni best, tapi dh tk nk guna hehe thankyou

    ReplyDelete
  8. hai, saya nk letgo serum ni boleh dm twitter @faithfleur_ira. serum ni best, tapi dh tk nk guna hehe thankyou

    ReplyDelete