Wednesday, May 17, 2017

Pengalaman Pertama Kali Bersama Malindo Air

Ini adalah pengalaman pertama kali menaiki Malindo Air. Maka seharusnya aku kena berkongsi sikit review gittewh. Sebagai pelanggan setia Air Asia, sengaja aku cuba naik airlines lain lagipun murah sikit maseni pasal beli last minute. 

 
Aneh sekali kipas dia 樂

Untuk pesawat jenis yang ini, aku nasihatkan kau duduk la belakang sekali which is 18-20. Sebab pintu masuk kat belakang. Jadi senang and laju nak keluar. Kalau duduk depan pun takde masalah sebab tak ramai orang pun. Hahaha


Istimewanya dia, boleh pilih seat

  • Selain daripada tu, promo ni applicable untuk 15 kg luggage percumaaa 珞
  • Makanan? Takdek. Dapat mineral saja. Mungkin sebab ini adalah short distance. 
  • Check in adalah 48 jam prior to departure time.
  • Untuk check in return flight, kena depart dulu. Sampai sana baru boleh check in (kita pening jugak konsep ni sebab kita terburu-buru masa kat KB tapi takpelah)
  • Naik/Turun dekat Subang lebih morah compare to KLIA2.
Malindo pesawat 3 seat mungkin lebih baik? Aku akan cuba lagi nanti kekekeke Sebenarnya, impian 2018 adalah untuk naik different airlines dan terbang Solo. Kan dah cakap, Tuhan tu Maha Mengetahui. Terus dibukakan pintu rezeki naik Malindo & terbang solo  So hajat tahun 2018 tu dah boleh tukar kepada benda lain kot ek 

 Different pesawat. Saspek aku naik ATR 72-600

 Seat dia lebih kurang AA je, tapi keras sikit ni and memang cabin dia sangat kecik. Bila take off & landing, terasa bontot terhempasss 

Lepastu bukak magazine, article pasal Solo. Keajaiban apakah ini? Apa yang Tuhan mahu tunjukkan 

Capture sikit 


Teringat pegi Korea, beramai-ramai pun meeting people jugak muahhahaha


Aaaaa, and then ada ni! Tapi apa kejadah aku yang kedekut ni nak beli karipap dengan kopi harga RM 10 kan 

eyyy kan betul, This is ATR pesawat gaiss

Seat macam bas

Well, tapi okay je. Kita tak banyak cerita. Cuma kalau ada 2 pilihan Malindo dan AA, aku akan pilih AA. Tapi kalau on that moment Malindo lagi murah, aku akan naik Malindo lah!  Thanks Malindo Air! Kita jumpa lagi lenkali masa promo yehh 





No comments:

Post a Comment