Tuesday, May 16, 2017

Short Weekend in Kota Bharu: The Room @ Zishi

Tujuan utama entri ni adalah untuk share dengan you gais tentang satu hotel ni. Tak sangka, dekat tengah-tengah Kota Bharu ada hotel cantik, selesa dan murah macam ni! the moment i'm writing right now, i feel very excited sebab hotel dia sangat best!! Yang pasti, kalau repeat Kota Bharu, aku akan duduk sini lagi! kehkehkeh

Eeee cantikss! 

Ye sebelum tu, aku pergi Kota Bharu untuk attend PAC untuk Pegawai Penerangan S41. Jauh tak jauh la dari Kajang fly pegi Kota Bharu.

Semuanya last minute purchasing. Asalnya dapat dekat Beranang, tapi disebabkan clash dengan trip lain. Maka sistur dikerah bonda untuk terbang ke Kota Bharu. Sorang sorang  Finally, dapat pun solo travel versi kecil kecilan. Hehehe

Mungkin tentang PAC, sistur akan kongsi di lain entry. 

Well, hotel ni aku jumpa dalam booking.com. Nampak macam tak meyakinkan la mula-mula tu. Tak banyak blogger yang review pasal hotel ni. Tapi kalau tengok rating dalam booking.com dan Tripadvisor, memberangsangkan. Jadi tanpa berfikir panjang, kakak terus book!

Ni la nama dia luar setinggan, dalam kondo 

Okay tanpa menunggu panjang, ayuh la kita lihat apa yang ada dalam hotel ni! Tasyabarrr rasanyaaa 

Bilik kitaaaa!!

Kalau tak silap, dia ada a few different room type. Aku ambek ni yang paling murah which is RM 89 satu malam.

Sangat selesa pasal aku sorang je gahahaha

Ikut pemerhatian aku daripada bilik yang selesa dan lokasi yang strategik, harga dia bakal naik melambung lagi. Sama macam Inari guesthouse yang aku review dekat Mersing tuarii.

Kelengkapan yang disediakan



Lampu dia malap sesuai sebab kau nak tido je kan dalam bilik? Haha

Mineral water free tapi brand Terengganu 樂

Apeni? Perangkap nyamuk?

Kotak tisu pun kena cop. Dasyat sungguhh

Dah boleh tidur lah ye

Plug yang serba banyak. Kalau datang berdua pun insyaallah tak gaduh kalau kau bawak extension sendiri hehehehe

Happy nampak

Mari lihat toilet pulak kenkawan 


The Toilet yang selesa juga. Ko jangan nak expect ada bath tub.

 Towel 2 dia kasi



 Air panas pun ada! 珞珞

Wajib bawak kemana saja

Dekat luar dia pulak sangat la hipster. Cahaya dia memang boleh buat mengantuk gaizzz 

 mural yang simple, tapi amatlah menarik


iron pun ada kenkawan. Tapi aku masih lagi bawak iron sendiri 珞



Open kitchen. Semua ni kau boleh ambek, makan, melantak. Tapi jangan kau buat macam kau punya pulak pegi hangkut masuk bilik 


Reception

Fridge besar sesuai la nak sumbat diri sendiri pun muat

Open Kitchen

 Boleh lepak lepak main laptop kat sini

 tampal ucapan enko disini



Kita nak gak!


 Semua motivation quote

Rak kasut pun cantik. Pening la kita camni 

hah siap dapat award. patut la syantekkk banget

 Kawasan bawah hotel

 Pemandangan dari recept hotel. Betul betul depan pasar siti khadijah. Best gila! Senang nak pegi mana-mana yang walking distance. 


 Selain daripada booking.com/Agoda. Kau boleh jugak direct contact untuk booking!

Map. kalau kau nak cari hotel ni, kau carik je la pasar siti khadijah. memang akan jumpa! 

Pintu masuk. Payung pun ada gaiss

Di sini aku tambah sikit lah;
  • Security agak ketat. Sebab ada lock kat bawah. Nanti dia akan kasi access card untuk penginap.
  • Katakan kalau kau sewa kereta, boleh la parking kat bawah tu. Betul-betul depan hotel. Weekend dan malam (lepas pukul 5 petang) takyah bayar.
  • Tapi untuk weekday aku tak berapa sure rate dia.
  • Recept yang sangat friendly, kau nak apa apa tanya je la dia. Mintak tolong dia.
  • By the way, kalau nak kereta sewa pun boleh tanya dia.
  • Recept sampai pukul 8 malam je. Tapi kalau kau nak mesej dia pun boleh, in case ada benda-benda urgent.
  • Pada aku, wifi dia laju sebab aku boleh enjoy youtube melalui laptop! hihi
  • Hotel ni tak sesuai untuk orang high taste yang tak suka berkongsi, yang paranoya terhadap penyakit berjangkit  

 ini je untuk 2 hari 1 malam hihi

jumpa lagi lenkali 

No comments:

Post a Comment