Saturday, April 01, 2017

Berbelanja Dengan Bijak Melalui Shopback!

Selingan sebelum kita selesaikan Travelog Jepun yang masih menggunung tu. Aku nak share, macam mana korang boleh berbelanja dengan bijak! hiihi

Korang pernah dengar ke pasal shopback? Ahah sebenarnya benda ni dah lama wujud. Dan aku pun baru tau last year. Bila officemate bagi tau, kau boleh dapat balik duit yang kau shopping tu!

Tapi ikut la jugak berapa percent. Each merchandise has different rate.



Cara dia, kau log in shopback. Dan kemudian select je mana mana store kesukaan korang. Untuk mereka yang kaki shopping online ni sangat la berbaloi untuk korang sign up!


Selain daripada tu, korang boleh jugak ajak kawan kawan sign up and jadikan korang sebagai dia punya referral.  Kira ni macam win win situation la. Bila dia pakai link ni, dia akan dapat RM 5 dan korang pulak akan dapat RM 5 bila member tadi buat pembelian minimum RM 25.


Best kan?!

So here is my referral link yang kau boleh guna untuk sign up dan dapat RM 5!

(kemain besar aku kasi kakakaaa)

Lebih extra berbaloi. Bila store tu memang buat promo, lepas tu korang pakai lagi shopback. So OMG OMG!!!  Berganda berbaloi! 


Selalu bila first sign up, selected store akan kasi voucher. Contohnya, macam Hermo. Website ni officemate aku jugak lah yang kenalkan!! (Penyakit yang banyak berjangkit dari officemate haha!)

1st sign up Hermo, dapat RM 15 voucher. Kebetulan dia ada promo 50% untuk selected item. Jadi aku yang seperti terasuk ni. Terbeli lah apa lagi! Hakhak Jadi tips beli lipstick, foundation, mascara ni amat mudah. Sebab kat web kau tak tau kan? tak try kan?

Jadi aku pegi la physical store untuk try. Tulis note. Bawak balik. Beli! Hahahha (harap tak kena kecam dengan orang watson semalam hiks)

Hermo ni one of the store yang jual barang agak murah. So thanks to my officemate hikhik


Bukti Murah!! Kehkehkeh


***********

Untuk yang kaki travel korang boleh booking hotel guna booking.com atau airasia go. Kalau tak silap agoda not listed. 

Sekarang ni shopback tengah buat best deal. Pegi la check it out!





TIPS# Pada aku, kalau harga Agoda dan Traveloka jauh lebih murah, aku pilih untuk tak guna shopback. Direct je dengan store tu. Korang kena la kira cost breakdown. 

REDEEM CASHBACK



Hasil kutipan setakat ni!

Jadi, macam mana korang nak redeem balik duit tadi? Ahah, kena tunggu minimum RM 10, then kau kena share la no account. Nanti dia bank in. 

Ihiihihii bestnyaa! Boleh la pakai duit tu beli makanan kat pasar malam 

Korang boleh la baca Term and Conditions dia kat sini

Selamat berbelanja dengan bijak!! 

No comments:

Post a Comment